top of page
  • תמונת הסופר/תמירי אמויאל

בניין פורטר הפקולטה ללימודי סביבה

בניין הקפסולה אוניברסיטת תל אביב

בניין הקפסולה אוניברסיטת תל אביב
בניין הקפסולה אוניברסיטת תל אביב

ממש פה בישראל היה לי הכבוד והעונג להיות בקבוצת המבקרים הראשונה לפני שנפתחה לפעילות ולקהל הרחב.

בניין בית הספר ללימודי הסביבה ע"ש פורטר הידוע גם בכינויו בניין הקפסולה, זהו המבנה הראשון בישראל שזכה לדירוג הגבוה ביותר של התקן האמריקאי לבנייה ירוקה - LEED Platinum ולדירוג הגבוה ביותר של התקן הישראלי החדש לבנייה ירוקה 5281- דרגת יהלום. הוא משלב טכנולוגיות סביבתיות מתקדמות לחסכון באנרגיה ובמים, והוא הבניין הירוק הראשון בקמפוס של אוניברסיטת תל אביב. הבניין ממוקם בגבולו המזרחי של הקמפוס, מדרום לגן הזואולוגי וסמוך לכניסה המרכזית לאוניברסיטה מנתיבי איילון, ואפשר לזהותו די בקלות במבט מהיר מתחנת רכבת האוניברסיטה. בנייתו החלה בתחילת 2012 והסתיים לקראת סוף 2014.

הבניין, המשתרע על שטח של כ-4000 מ"ר וכולל בתוכו כיתות הוראה, אולמות, משרדים, אודיטוריום עם חלל לתצוגות ולתערוכות, אודיטוריום, גינה ובה אגנים ביולוגיים לטיפול ולמחזור מים אפורים, גג ירוק וקפיטריה. החללים הנעימים משמשים כמקום מפגש לסטודנטים ולחוקרים, וכן לנציגי ממשל, תעשייה וארגונים סביבתיים המעורבים בפעילויות בית הספר.

המורכבות והחדשנות של הבניין פורץ הדרך דרשו ידע נרחב, כלים מתקדמים ועבודת צוות הדוקה כבר משלבי התכנון הראשונים. צוות האדריכלים המתכננים מנה שלושה משרדי אדריכלות מובילים, המתמחים בהיבטים שונים של בנייה ירוקה: אקסלרוד-גרובמן אדריכלים אירית אקסלרוד וד"ר יאשה גרובמן, גאוטקטורה של ד"ר יוסי קורי וחן אדריכלים של נילי וניר חן. אליהם חברו מספר שותפים נוספים בתחום אדריכלות הנוף, הנדסה ואנרגיה.

העבודה המשותפת והמאומצת הניבה תכנון סביבתי שתרם רבות לפיתוח ירוק והיכולות ולהעלאת הרף בתחום הבנייה ירוקה בישראל עוד לפני שהבניין הירוק עצמו צמח על קו האופק של תל אביב.

0 תגובות
bottom of page